fredag 1 april 2011

Min fina julia


Min älskade lilla (stora) tös kom hem igår efter dagis o klagade på att hon hade ont i magen. Sprang på toa o bajsade 4 gånger & kräkte en.. Jaha då var vi tillbaka där, tänkte jag.... Hon drack inget, åt inget..... Illavarslande..... Inatt fick jag i henne lite vatten o alvedon pga febern, låg på runt 40 grader. Hon grät hela natten & klagade på magont..... Idag har hon inte ätit något, precis som om hon var rädd för att äta, stackars min lilla tjej...... Druckit knappt 2 dl vatten på hela dagen, gått ner 2 kg denna veckan :-(

Dragan var i väg o handlade, när han kom tillbaka ringde jag 1177, för min älskade tös var genomskinlig o bara grät... Kunde knappt stå upp....

Så D & loppan körde in till akuten, första samtalet var att lillan hade en infektion i kroppen, så de satte dropp. De skulle även göra ett UL på hennes mage.....

Grannen var så snäll att de körde in med ombyte, nalle, kudde o tandborstar till mina kära. När de kommer tillbaka så kommer H in, nu är det så här Marina , Julia ska opereras för blindtarmen MÖG!!!!!!!! Så min lilla fyra åring ligger just nu på opertionsbordet, o här sitter jag........ Känns inte helt ok, Dragan ringde innan o berättade. Julia har varit jätte duktig hela tiden, min fina tjej..... Det är stunder som dessa man ångrar att man skällt osv..... Men man är ju inte mer än människa :-(

Min andra fina granne kom hit plus att jag pratade med henne i telefon.....Tack J för att du plockar upp bitarna av mig....

Nu ringde D, allt har gått bra. Den var kraftigt inflammerad men EJ sprucken, tack o lov!

Nu ska jag diska en flaska o hoppa i sängen....
over and out!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Tänker på er! Vad skönt att allt gått bra :) Styrkekramar till er!!!

Magda sa...

Jag ska verkligen inte klaga...förstår din maktlöshet hemma. Har gråtit en skvätt nu med pga hur du beskriver det man är så med i dina tankar o oro.
När jag låg o väntade på operation nu för några veckor sedan var det en liten kille som skulle in före o hans mamma var med, vad jag led med henne då o vad jag lider i dina tankar o din maktlöshet.
Styrkekramar till dig! <3