måndag 31 augusti 2009

Usch

var ska man börja... Helgen har varit bra fram till igår. Har haft stängningen ombord, varit helt ok. Fast igår var det INTE ok.... Fråga mig inte vilken tid de thände har inge tidsuppfattning kommer bara ihåg att F var hos mig o prata lite och köpte en dagens sen blev det svart. Tjejerna i butiken och pissabaren kom in i cafet hos mig och A. De berättade att en chaufför kom upp, bad dem följa med ner då en av matroserna hade ramlat. Tjejerna fick en total chock..... När de kom ner på däck låg han neralldels blå och kräk runt munnen. Stackras min kolleger ALLA som råkade vara med om detta. Både A o L var helt utom sig fast ändå på ett distanserat vis..... L fick nog en slags choch reaktion med klåda stackaren. Ambulans kom efter ett bra tag kändes det som. A var nere oc hlämnade vatten.

Tyvärr så avled vår kollega igår........ 50 år, ingen ålder......
Måste dock ge kapten en stor eloge då han kom och frågade alla var och en hur de /vi mådde. Själv såg jag inte F i det hemska tillstånd men det satt in bild på näthinnan, började fumla med både kvitton, inslag mm..... En arbetspsykolog kom på i DK och pratade med de besättningsmedlemmar som hade sett och hjälpt F. Fantastiskt att de fick hjälp så snabbt.

Tja livet är skört,man måste tala om visa vad man känner och tycker. Du vet inte om imorgon blir din sista dag :-(


Usch, nä annars har detvarit ok som sagt. Loppan var hos faster i lördags, de hade varit på Vikingstrand och busat med A & T. Jättefina kort blev tagna.

Idag har jag oxå varit och fikat med Z&L, L och loppan busade och triggade varandra rätt så bra *skrattar*

Och så har jag ÄNTLIGEN hämtat mina glasögon idag *jippieee*

Nä ska hoppa isäng, ska på kurs imorgon.

Over and out!
Ta hand om varandra och glöm inte tala om för personen bredvid dig vad du tycker och känner för henne/honom.
Många kramar till er alla

Inga kommentarer: