torsdag 6 oktober 2011

Hälsokontroll

Hmmm igår var jag på VC:n för en vanlig hälsokontroll, gjorde EKG o vägde mig sååå där kul. Igår em ringer läkaren tillbaka, det såg inte bra ut på EKG:t, hans sista ord är "känns något konstigt så åker du upp till akuten direkt" Jaja men nu blev jag ju lugn.... Eller inte!

Imorse åkte vi tillbaka till VC:n för att lämna blod, jag har varit fastande sen 19.00, min läkare kom med en remiss till med akuten så mannen, Mollie o jag fick bege oss upp. EKG tas igen, systern tar några rör blod till..... Kommer tillbaka får göra om EKG då där varit muskelstörningar. 11.30 får vi äntligen besked, läkaren har gärna velat lägga in mig men de hade en öppning så 13.30 gör jag mitt första arbets EKG, gick väl så där, totalt glimmer framför ögonen men konditionen var godkänd men inte hjärtrytmen. Dock var det inga kärlkramps indikationer men det var fortfarande inte bra. Jag packar ihop mina saker o går till tåget. Halvvägs hem ringer det på luren " Hej Marina, var är du?" tja på väg hem..., systern blev lite sur. Vi kom överrens om att de skulle ringa om det var "helt jävla galet"

Tack o lov så har ingen ringt!

Är lite stirrig för detta med tanke på min släkthistoria..... Men men man får väl försöka o gå o lägga dig utan att tänka för mycket. God natt!

Over and out!
Kram Marina

Inga kommentarer: