fredag 8 april 2011

belöningssystem

Idag har jag gjort en "kalender" vilket innebär att Julia ska sova i säng, äta frukost & middag utan tjat och ha en bra attityd under dagen. För var natt/dag hon klarar det får hon sätta ett klistermärke i "kalendern" och efter 7 märken så får man en present. Än så länge sitter där 2 märken o hon är mäkta stolt när hon får sätta dit ett *ler*

Inatt gick det bra, igår hade jag min svägerska här för att hon skulle slinga mitt hår. Men som vanligt när man har småbarn så ska man inte planera för mycket *ler* Så sent igår kväll belv vi klara, hon lämnade mig runt 23.30 o då ringde jag mannen o prata lite med honom. Se nblev det en komediserie sen blev ju kl mycket, tänkte jag skulle vänta in Mollie dp hon brukar vakna runt 1-2 men icke hon sov *ler* Så jag vände på rumpan o somnade, kl 3 hörde jag storloppan gråta. In till henne krama, pussa o gå på toa med henne, de tog ca 3 min sen somande hon om *skönt*

Mollie vaknade kl 7.30 imorse o Julia gick upp 8.30 HERREGUD vad har hänt mina söta troll *ler*

Fast idag ahr jag varit super trött, jag o mollie somnade på soffan o min sotra tjej roade sig själv, hon är fantstisk!

Kom ibland o frågade lite saker men annars lät hon oss vara, o INGA hyss hittades på under tiden *imponerad*

Åt middag sen kom min moster o kusin o hälsade på, fick smaka en sjukt god tårta *me like chocolate*

Nu ikväll så pussade jagden stora godnatt o så sa hon: " Mamma ,tänk, om jag sover hela natten i min egen säng o äter utan tjat imorgon så ahr jag 3 klistermärken" Söta gulliga unge, hon har greppat *ler*

........

Nope ha nu en bra kväll!
Over and out
Kram MIna

Inga kommentarer: