fredag 3 april 2009

Fredag idag...

idag har vi varit i Ängelholm. Helt underbart väder!! Loppan och jag tog tåget för att sedan promenera lite i stan, efter det gick vi till Hembygdsparken. Där gungade vi lite och tittade på djuren. Sen tog vi apostlahästarna tillbka till stationen, för att upptäcka att tåget gick ca 40 min senare. Tänkte INTE stå där med henne i 40 min... Hmmm vad göra, tittar bort över bussplanen oc htill min lycka stod 506:an inne. Snabbt och lätt över spåren för att ta bussen, så vi fick åka buss idag oxå. Hoppade av i Hasslarp sen njöt jag faktiskt av att gå den kilometern hem. Helt ljuvligt, sol och vindstilla annars hade det varit riktigt pestigt att gå där :-D Väldigt öppet..


Så kom hem, lagade mat, duschade loppan för att hon 10 minuter senare somnade med flaskan i händerna. Lilla råttan var helt utslagen efter en hel dag i solen :-) Så jag har varit i lugnan ro sedan 19.05 WIIEE!!!

Men kära sambo ringde hem vid fem (mitt i middagen) "Sätt över pengar nu!! har blivit stoppad." Grattis kära du! Jaha 2000kr år h-vete! Han körde om två lastbilar (med lastbil), så typiskt!!! Jaja nu har ha nju använt sin del av hushållskassan denna månaden ;-) Fast under de 5 åren vi har varit tillsammans är det andra boten i yrket och faktiskt så har INTE fått någon privat heller *skrattar* Så han är förlåten ;-)

Nä nu ska jag hoppa i säng och HOPPAS att jag får ligga där själv inatt utan en tornado :-D

Natti natt och ha en bra helg!
Kram

Inga kommentarer: