måndag 30 mars 2009

vad händer här?

Förra veckan var jag med D i lastbilen, skönt att få komma hemifrån lite. Men det blev att dottern var skitsur hela helgen. VI var på Busfabirken, kompisen sov över, varit på kalas, hon var in hos grannen och lekte men INTE nöjd!!!!

Jag gråter faktiskt ganska mycket över att hon är så motstävig. Hon slår,biter, kniper och sparkar mig så fort hon får en möjlighet....

I onsdags när jag hämtade henne på dagis frågade fröken om vi hade varit ovänner på morgonen varpå jag svarar inte mer än vanligt. Vi har ALLTID duster på morgonen ang påklädning, borstning av håret, tänderna mm. Då säger fröken till mig att J har sagt att JAG SLÅR HENNE!!! Har absolut tagit henne i örat MEN ALDRIG SLAGIT henne. Jag gråter inombords när vi lämnar dagiset och är riktitgt ledsen när vi kommer hem. ALDRIG att jag skulle SLÅ HENNE. Var har hon fått detta ifrån? HON SLÅR MIG!!! Men som sagt aldrig tvärtom.....

Jaha vad ska man göra med ett sånt här litet barn? Ska försöka bli mer sträng gentemot henne och visa att jag menar allvar, vad kan man annars göra?

SÅ just nu är jag inte mottaglig för andras bekymmer, vart fall inte för människor jag inte känner. Har tillräckligt på hjärnan när det gäller min familj (såsom min dotter, syster och vår ekonomi)

PÅ tal om pengar, f-n vad det kändes jobbigt att titta på kontot den 25:e, INTE ETT ENDA RÖTT ÖRE har kommit in i mitt namn denna månaden :-( Tack o lov att vi hade sparade pengar och att D fick en bra lön annars hade vi något fått börja sälja av lite saker.......
Känns bara för j-vligt att när man ÄNTLIGEN börjar få upp en buffert som är värd att tala om så MÅSTE vi använda det till räkningar och mat, SKIT!

Den 12 april så bli D arbetslös..... *suck*

Jag har sökt jobb i DK, får se om det blir något. Städ/köksjobb dagtid. Helt ok, speciellt med tanke på kursen idag och det är rätt bra betalt i DK om man jämför med SV.

Nä nu ska jag gå och ta tvätten, tycker inte jag gör något annat än dammsugar och tvättar. Men det är väl en "husfrus" sysslor *skrattar*

Ha en bra dag!

1 kommentar:

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

KRAM!!
Är mållös och förstår att ni kämpar..på många områden..
Ang J så har jag inga bra förslag, förstår om du är ledsen..och håller tummarna hårt för attdu har chans på jobbet i DK.
Kramar från Wien