söndag 27 november 2011

1:a advent

Ja då var vi där redan...

Denna dagen började 04.00 *gäspar* och den lilla har sovit 30 min allt som allt WOHO! Så trötta är vi alla!

Loppan har varit på Levis 5 års kalas på busfabriken, brukar inte bry mig men idag var det drygt!!

Blev ju ingen julmarknad idag då det var inställt pga blåsten. Både skönt och trist, det är ju liksom den som sätter igång julkänslan, fast loppan o jag har lyssnat på julmusik och satt upp tomtar o de sista elljusstakarna.

På vägen hem var det meningen vu skulle köra inom Coop o handla ljus till adventsstaken MEN jag hade kört ifrån väska o plånbok och är vi väl var i Kattarp så började det blåsa upp, bara väldigt onödigt att ge sig ut för ett par stearinljus kan jag känna. Så detta är vad jag vet första gången på 32 år jag INTE tänt adventsstaken på utsatt dag :-( Har faktiskt ångest för det och att vi inte har hunnit baka något som helst.....

Mollan somnade ca 18.30, jag har fixat så jag har varm vatten i termos OM strömmen skulle gå inatt. Känns som om styrkan på blåsten inte riktigt vill gå ner ändå livade de att det skulle mojna runt 21.....

Imorgon kommer en av dem absolut starkaste kvinnor jag känner till hem till mig och fikar! Ska bli så kul att äntligen få träffa henne!


Over and out ( nu vaknade mitt lilla charmtroll som jag absolut skulle kunna sätta ut antingen på blocket.se eller tradera.se :-) )
Kram Mina

Inga kommentarer: