måndag 22 november 2010

ojsan, tiden går


Jaha vad har hänt här då? Mest jobbat tycker jag, helgen var vi hos Annelie & Ingvar och åt en helt underbar rätt med hälleflundra, pepparr o pressad potatis. sååååå gott!

Lördagen skulle vi ha passat grannens troll men den lilla fick feber, stackaren.

så fisen gick över o lekte med oliver o jag körde D till jobb.....

Just nu är jag inne i en period där jag ifrågasätter varför mna göe skillnad på sina barn?! Det är en stor och jobbig fråga.... Men i vissa läge får man väl leva med det.

Bebisen lever rövare i magen, lite mysigt men samtdigt får det mig att inte kunna andas normalt, ligga bekvämt o sova nätterna i genom, skönt att man bara har en livstid kvar innan man får sova lugnt :-) För jag är i den tron att efter man skaffat barn så blir där aldrig en hel natts sömn, så det är först den dagen man lämnar´in som man kan sova lugnt o för evigt :-D


Ska jobba idag, 12-2015 sne är jag ledig tis-fre. Ska bli skönt! Tisdag ska jag på barnklädesparty, på torsdag kommer Jessica & Lucas på fm, sen på em dyker Maiken o Alex upp. Tisdag ska jag även hämta min man o någon av dessa dagar ska jag hinna med att träffa svärföräldrarna o städa hela huset..... Hårt liv man lever!


Nu ska jag lägga in all tvätt från gårdagens tvättning (4 maskiner!)sen duschen, klä loppan, iväg till dagis sen är det jobb.

Over and out!

Kram mina

1 kommentar:

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

Varför man gör skillnad åå sina barn? Därför att de klarar olika mycket ansvar, är olika individer..att behandla dem exakt rättvist hela tiden är svårt att göra..Dock beror det på om man ger pengar eller tid..liten växer dock aldrig upp;-)Redan nu har jag problem med att släppa min "bebis"-det blir nog hårt för henne som den minsta av alla fyra..
Ja du,sömn är överskattat..är det inte ungarna så är det maken;-)
Kram