måndag 2 mars 2009

Andra

dagen som arbetslös har nu passerat. Har varit i kontakt med AF och skickat mina papper till A-kassan så nu återstår att se vad som händer.

Imorse for min älskade iväg till Amsterdam för att imorgon ta sig till Liverpool och titta på fotboll. Detta är en försenad 40-års present till honom från mig. Han var så lycklig när vi beställde resan :-D
Då visste vi ju inte att jag skulle bli av med jobbet fast det är som jag säger "ÅK, njut av detta! För när nummer två kommer lär där inte finnas varken tid elller pengar på ett tag"

Så idag har min fd kollega varit här med sin dotter som är född jan-06, det gick ganska så bra mellan dem även då min kära dotter är helt j-kla busig!!! Hon biter och slår mig, blir faktiskt ganska ledsen och arg över detta. Bara skönt att hon inte går på andra barn.


Loppan vaknade imorse när D skulle gå upp så hon åt en macka med honom klockan 4 imorse ;-)
Se ntog det ca 2 timmar för henne att somna om och klockan åtta ringde telefonen. Vår kära vän ringde och tackade för presenten som vi gav hans son som fyllde 5. Min första tanke var att något hade hänt D, därav att jag svarade. Vilket fall som säger vår vän "Oj, väckte jag dig? Jag kna ringa senare" Nej tack, har du nu ringt kan du gott säga vad du vill ;-)


Idag åt lillfisen 10!!!!! plättar till lunch, helt tokigt! Men det blev att hon inte åt någon middag *Skrattar*

Imorgon ska jag faktiskt ha en dag helt för mig själv, loppan ska till sin farmor & farfar. Har inte bestämt mig för vad jag ska hitta på mer än att hitta mod till att ringa de butiker jag är intresserad av att jobba i...... Lite nervöst om jag ska vara ärlig.

Nä annars är här lugnt, ska nu försöka hoppa ner i loppelådan och läsa lite i Liza Marklunds bok "En plats i solen" Liza har varit en av mina favorit författare men tyvärr måste jag säga så är hennes ord inte lika starka längre nu efter man har läst böcker av Stieg Larsson. Sorgligt! Har verkligen älskat alla böckerna om Annika Bengtzon men nu är det inte alls lika intressant, men nu har jag köpt boken och ska försöka ge den en chans.

Ha en bra kväll!
Kram

Inga kommentarer: