fredag 6 februari 2009

endometrios.....

Var hos gyn igår, måste ju bara tillägga att han är ju verkligen kanon. Boinge Bergman i stan, verklgen att rekomendera även jag bara varit där en gång...

Jag sökte pga smärtan på högersidan, blir tokig. Har haft det sen 19dec(då blödningarna började) Nu fick jag svar, de förbenade chockladcystorna är tillbaka, trodde verkligen inte att jag skulle behöva genomlida detta en gång till, blev opererad april-04 via titthåll. Men som han sa, inte mycket och det botas med en graviditet ;-) Den diagnosen kan jag leva med *skrattar*

Får verkligen hoppas att det inte blir värre än så här, nu har jag dock fått det bevisat (för mig själv, levde i den goda tron att har man varit på op kommer de ej mer) att det är återkommnade.

Annars händer inte här så mycket, mannen jobbar, lillan på dagis. Ja just det, jag var på möte med Lernia i måndags efter det tog jag en fika med U och M (kolleger till mig)

PÅ måndag ska jag ta lillan till doktorn och se om han kan fixa en remiss så att vi får det konstaterat ang laktosen. Själv ska jag försöka få 18 dagars sjukskrivning till. Detta har tagit på mig mer än vad jag vill erkänna både missfallet och att förlora jobbet. Rent psyiskt blir det inte bättre just nu faktiskt. Men men det kommer bättre dagar *ler*

Har nu kommit på att mitt mammahjärtar får ordentliga törnar när jag lämnar lillan på dagis. Härom dagen när jag lämnade gick J fram till sina kompisar varpå en börjar med att säga "Du får inte vara med" tre gånger INNAN personal säger något fast jag sa till tösen att så där säger man inte innan personal tog tag idet... JAg blev super ledsen å J `s vägnar, lillfisen började ju att gråta (och jag med inombords) Vet att de är små och härmar efter allt och alla men det gjorde väldigt ont i mig. Bad dock personal hålla ett öga på J och ett annat barn då de har varit lite i luven på varandra. J är ABOSLUT inte oskyldig hon kan oxå med råge, men kan man försöka styra upp det innan de blir värsta ovännerna så är väl det till det bästa.

Nä får väl ta och hitta på något som jag inte kan när hon är hemma :-) Snart dags att cykla hämta lilla råttan.

Ha en bra dag! Kram

Inga kommentarer: