tisdag 6 januari 2009

Nytt år!

Jah var ska man börja... ?

Var verkligen super glad 4 dec 08, fick ett klart fint plus på gravideitetsstickan... Men säg det som varar...
19 dec fick jag den första blödningen, upp till akuten.. .Typiskt snart skulle vi ju åka iväg och besöka min syster *suck*
Väl på akuten gick det snabbt faktiskt, läkaren vi hade och systern var kanon. Han kunde se att där var ett litet pyre men jag var inte längre än vecka 5... Skönt men dock kändes det skumt.. Han sa det var normalt meden liten blödning tidig igrav...

Så vi packade väskorna och bilen och for iväg, mådde skit hela resan men postafen räddade mig :-)

23 dec började jag blöda igen, FAN!!! Upp till sjukhuset, vul gjordes läkaren där sa att det förmodligen var en missed abortion alltså att fostret dött redan v5 men kroppen ville inte göra sig av med det. Sen började de riktiga blödningarna fårn 25 dec fram till dags datum.




30dec var vi åter på ett nytt vul, tyvärr så var det slutet för mitt pyre. 2 januari bestämdes det att en medcinsk abort skulle utföras i hemmet. Usch vad jobbigt, behöva fira nyår i detta tillstånd. Jule ngick ju bra med tanke på att både min syster och hennes man visste om sitsen. Men nu skulle våra vänner komma och det skulle firas och skålas. Kändes rät tufft fakitskt.....

Men nyår gick, granne gratulerade D till att vi väntade ett nyförvärv.. Hur fan kunde hon veta???!!! Trodde jag skulle dö när hon sa det......

Fredag 2 januari inföll.... svägerskan fyllde 40, lillan var hos vännerna (tack söta ni för att ni finns för oss) Gick upp halv 8, åt min fukost sen i på toa förde upp tabletterna och tillbaka till sängen... Nu skulle jag bara ligga här och hoppas att allt föll som det skulle, tog även ett par smärstillande i förebyggande syfte. Det kändes inte så mycket, kom inte mycket blod, Var mest nervös, ledsen, hade ångest, mådde skit helt enkelt.......

D var en klippa hela helgen för mig, tog lillan och fix och greja. På lördagen fyllde svärfar 70, slutade i katastrof, D är inte mycket av en vän till sin far. Svärfar var redan lite på lyset när vi komm , vi hann att vara dr ca 2 h sen sa D "Nu åker vi" Hans pappa kan vara riktigt otrevlig när han dricker, och så sårar han D väldigt mycket med sin ord och handlingar. TRÅKIGT!!!!

Idag började D att jobba, känns lite konstigt eftersom vi varit hemma tillsammans så länge samtidigt :-)

Mitt humör är inte på topp, sjukt irriterad på allt och fräser för minsta lilla, precis som om man ska mensen eller något. Grrrr


Nä nu ska jag hoppa i loppelådan och läsa klart andra delen av Stieg Larsson fantastiska berättels om Millenium, Michael Blomqvist och Lisbeth Salander. Ruggigt bra!!!

Ha en bra kväll!
Kram Marina

Inga kommentarer: